איך יוצרים כימיה ותחושת קרבה ובסוף גם מגיעים לראיון עבודה?

באחד הימים פרסמתי סטטוס בפייסבוק לגבי משרה שמתפנה, בין כלל התגובות שקיבלתי חלקן היו מצוינות וחלקן היו תגובות חסרות עניין. במקום מינוף מקצועי ומבט על הזדמנות ושימוש בפלטפורמה כדי "למכור" את עצמם וליצור את הכימיה הנכונה, חלק מהעונים החליטו לעשות בדיוק ההפך.
Facebook
Email
WhatsApp

חשוב לי לומר כי יש מספר רב של דרכים להגיע למשרות הרבות שנמצאות ברשת. אך ערוצים לדוגמה, כמגייסים והד-הנטרים, הינם בוודאות אנשי המקצוע שעליכם לשכנע על מנת שהמשרה תהיה שלכם.

אז, אם אתם עורכי דין אתם בוודאי יודעים שכדי לבלוט בשוק העבודה הרווי מתחרים, יש להיות מקוריים ויוצאי דופן בזירה. שפע של הדרכות והרצאות מקוונות בעיקר בזמני משבר הוכיחו שלא חסר מידע בכל תחום.  אבל מה שעובד היום לא בטוח שיעבוד גם מחר, לכן מומלץ להיות מעודכנים בשיטות והאסטרטגיות השיווקיות למציאת עבודה, ולהתאימן לשינויים המתרחשים עת לעת.

כאשר מתפרסם סטאטוס ברשת חברתית יש לראות את המקרה כהזדמנות ולנסות לייצר כימיה. זה המקום לקבל, לפרגן ולהשקיע בכמה של יותר מאמצים שיכירו אותך.

אכן, מאז ומתמיד, כשאתם רוצים לרענן את ארגז הכלים ומיומנויות לחיפוש עבודה שימו לב לאחד הכלים המשמעותיים ביותר ליצירת קרבה, התקשורת בינאישית ורושם הראשוני בפרט.

מחקרים מוכיחים כי לוקח פחות מדקה להביע דעה על אנשים בפגישה ראשונה. ואכן הרושם הראשוני כן קובע. על אותה משקולת עיון במסמך קורות החיים שמטרתו מציאת המשרה הבאה שלכם.

מלמדים אותנו לכתוב קורות חיים קרים ומנוכרים בתבנית שאינה מבדילה את המועמד ממתחריו. אכן תהליך מציאת עבודה הינו חסר נשמה לכאורה. דווקא מהסיבה הזו שאת הסינון הראשוני למשרות אין מבצע אדם עם מחשבות, מומלץ להשקיע בכמה שיותר פירוט על העשייה בתפקידים הרלוונטיים.  המלצה אישית שלי הינה כי בשלב משלוח המסמך קראו אותו באמת, מה עומד מאחורי כל מילה, ומה הערך שמסמך זה יעניק לכם כמועמדים, מה הדבר שאתם מתמודדים בשלב הזה,  והאם מעביר המסר כדי להתקבל למשרה.

כשהפוקוס שלנו נודד מדבר לדבר, אמצעים בלתי מילוליים (שפת הגוף, טון הדיבור) משחקים תפקיד עקרוני ביותר לתקשורת אפקטיבית ורושם ראשוני מנצח. בשבריר שניה אם לא תתאימו את עצמכם במדויק לאדם השני אתם עלולים לאבד את המומנטום לפעולה וליצירת ההזדמנות.

זה לא משנה האם יש לכם את הכישורים הנדרשים או אם אתם עונים במדויק על דרישת התפקיד, אם אכן חשוב לכם להגיע לכמה שיותר ראיונות, מפגשים, והזדמנויות, תשקיעו בנראות שלכם, ובגמישות מחשבתית בשיחה הראשונה עם כל אדם שתפגשו באופן פרונטאלי או בתכתובת המסנגר או בווטסאפ.

קראתי פעם מאמר משגע שכתב ליאור פרנקל על כמה חשוב לאנשים לאהוב אותנו בכל הקשור לעולם העבודה החדש, עוד לפני תארים וכישורים. להיות בן אדם קשוב, אמפתי ומבין הם הפרמטרים הכי חשובים כדי להבין מעבר למה שנאמר ולהתקבל לעבודת החלומות.

יש צורך בהפעלת חושים רבים בו זמנית. אם תדעו לייצר את תוכן המילים של השיחה הראשונה בעל פה או בכתב בדרך הזו ללא ספק תצליחו לשפר משמעותית את הכישורים התקשורתיים שלכם ואפילו להגיע לחיבורים המדויקים לכם.

לסיכום, כדי לתקשר טוב עם אנשים תתיזו מעט "ניחוח נעים" על ידי כך שתהפכו את השפה שלכם לטובה, מעניינת, חוקרת ומושכת.

אמרו לך שקשה למצוא עבודה בתחום עריכת הדין בישראל?
אז אמרו!

נרשמים לעדכונים ומקבלים ממני:

  •  חשיפה למשרות מעניינות שלא תמיד מתפרסמות בערוצים הרגילים.
  • טיפים ודגשים שיעזרו לכם להיות אטרקטיביים יותר בראיונות עבודה.
  •  כל מה שצריך לדעת לפני (ובמהלך) פתיחת משרד.

* גם אני שונאת ספאם ותוכן חסר ערך…
לכן אשלח לך ניוזלטר מרוכז ומסודר אחת לתקופה ואשמור מכל משמר את כתובת הדוא"ל שלך!

דילוג לתוכן