3 טיפים לשדרוג קורות החיים שיגרמו לך להתקבל למשרה

כאשר אין נתונים מדויקים בקורות החיים שמתאימים למשרה האפשרויות מצטמצמות, אך ישנן דרכים נוספות להיות יצירתי ולתפוס את תשומת הלב של המגייסים להתקבל למשרה
Facebook
Email
WhatsApp

היא כתבה לי: "אני רוצה לעבור בין תחומים (בעריכת הדין) אבל אין לי כלל ניסיון בתחום החדש. האם תוכלי ל"שכתב" את קורות החיים שלי כדי למקם את עצמי טוב יותר בשוק?"

את תשובתי אפרט בפוסט זה ואתן טיפים ומידע על כתיבת קורות חיים.

אבל, לפני כן, חשוב להדגיש כי אנו לא משכתבים את קורות החיים.

ידוע לי על מספר רב של "כותבי" קורות חיים בשוק שיידרשו לא מעט כסף על מנת לשכתב את קו"ח שלך. כך "שיתאימו" למשרה שתבקש. זה יישאר בגדר הבטחות ובתכלס, אפס תוצאות. התופעה הזו מטרידה ומרגיזה אותי מאוד.

יש מעט דברים שניתן לעשות ביחס לתוכן של קורות החיים שלך, כי עם עובדות אין להתווכח. יש לך שתי אפשרויות, לחשוף או למחוק.

יש לקחת בחשבון כי השוק הוא קשה, ותובעני. בעיקר במצבי משבר שעל כל משרה מתחרים מאות מועמדים, אחד הביטויים שאני מרבה לשמוע "אני רוצה ללמוד", אך לצערי רצון זה לא מראה את הערך שלך ומהי הסיבה הקונקרטית מדוע המגייסים צריכים לגייס אותך, מדוע מבין כל מתחרייך דווקא אתה המתאים.

3 הטכניקות שאני ממליצה להשתמש בהם כדי להציג את כישורייך טוב יותר בקורות חיים:

1. אם נקפל את המסמך שלך ל- 3 חשוב לשים לב ששני החלקים העליונים מקבלים את מרבית תשומת הלב  של המגייסים.  והם המשפיעים ביותר על הסינון הראשוני האוטומטי (נדבר על נושא זה בהמשך). ולכן מומלץ לנצל חלק זה בחוכמה רבה במטרה להציג אותך כמותג בשפה המתאימה לתחום העיסוק אליו אתה פונה. כדי לייצר מיתוג אישי אתה חייב להתייחס ל-3 נקודות עיקריות בחלק הזה: מי אתה, מה אתה מסוגל לעשות ומה הערך שלך.

2. כולם מדברים על ניסיון! למדת, עשית סטאז' ומה עכשיו? אין לך את הניסיון הנדרש ואתה מוכן לכל עבודה. קורות החיים שלך ריקים מתוכן עקב היעדר הניסיון, הפתרון: כדי להוסיף ניסיון וערך בקורות החיים שלך תשקול עבודת פרו-בונו במשרדים שאתה שואף לעבוד בהם. הרעיון הוא  לערוך תחקיר ורשימה של חמישה משרדים אליהם אתה שואף להצטרף ולהציע להם את הערך שלך תמורת המלצה טובה. פעולה זו יכולה להראות למעסיק הפוטנציאלי את האמינות שלך וכך תוכל להוסיף בקורות החיים את הניסיון שכל כך היה חסר לך. רעיון לא רע, בהתחשב בכך אם תוכל להרשות זאת לעצמך.

חשוב לי לומר, מניסיון אישי, במהלך הקריירה שלי הכרתי עורכי דין שרצו לעבור תחום מסוים וכאשר הם הבינו שהם יכולים להיות "בעלי העסק של עצמם" שמוכר את השירותים שלהם למשרדים הם הבינו שהם צריכים "לשפר" את איכות "המוצר" , לתת מעצמם קצת אחרת, מאמציהם לרוב השתלמו והם הפכו  את הנתינה לשכר ראוי.

3. כאמור מסמך קורות חיים הוא דבר פורמאלי ולא גמיש, וכפי שאמרתי עם עובדות אין להתווכח. אבל המכתב הנלווה לקורות חיים הינו המקום שתוכל לספר את הסיפור שלך את ה"סטוריטלינג"  הנכון שיעביר בצורה טובה יותר את כישרונותייך והערך שלך. צירוף בכתב של 3 משפטים ייצרו עבורך "דבק" בינך ובין המגייס/ מעסיק. דברייך חייבים להיות מקוריים ולהיכתב בצורה שנונה ומרעננת. זוהי ההזדמנות שלך ליצור קשר עם המעסיק, להראות לו שאתה מדבר באותה שפה.

חשוב להגיש את סיפורך באופן בלתי פורמלי ולהציג את החיבור, התשוקה ואת ההתלהבות שלך, והערצתך לחזון המשרד, ערכי המשרד, תחומי העיסוק והנפשות הפועלות כמובילי דעה בתחום וכמובן קריאה לפעולה שהינך מעוניין להיות חלק בלתי נפרד מכל זה.

אני עדיין לא יודעת אם אנחנו במהלך המשבר או בראשית משבר חדש, מה שבטוח זה שייקח זמן לתקן את הנזק הרב שנוצר במשק. אנשים רבים עדיין לא חזרו מהחופשה ללא תשלום ועורכי דין רבים צעירים פוטרו מעבודתם כשרק החלו בהתלהבות את המסע שלהם במשרד.

מה שבטוח הוא שכעת יש לקחת נשימה עמוקה, להתבונן פנימה ולאמץ את המשפט של ריי דאליו: "האמת – ליתר דיוק, הבנה מדויקת של המציאות – היא הבסיס החיוני לייצור תוצאות טובות יותר." 

אמרו לך שקשה למצוא עבודה בתחום עריכת הדין בישראל?
אז אמרו!

נרשמים לעדכונים ומקבלים ממני:

  •  חשיפה למשרות מעניינות שלא תמיד מתפרסמות בערוצים הרגילים.
  • טיפים ודגשים שיעזרו לכם להיות אטרקטיביים יותר בראיונות עבודה.
  •  כל מה שצריך לדעת לפני (ובמהלך) פתיחת משרד.

* גם אני שונאת ספאם ותוכן חסר ערך…
לכן אשלח לך ניוזלטר מרוכז ומסודר אחת לתקופה ואשמור מכל משמר את כתובת הדוא"ל שלך!

דילוג לתוכן