לו הייתם מקבלים סך של 50 אלף ₪ לחשבון כל חודש האם הייתם מפסיקים את עבודתכם?

רומי בת 37, נשואה פלוס שלושה. רומי לא צריכה לחסוך במותרות ויכולה להתפרע בהוצאות בכל המובנים , בבית, בקניות, חוגים לילדים, טיולים לחו"ל, רפואה פרטית.. והיא איננה צריכה לעבוד עוד. רומי זכתה בלוטו!
Facebook
Email
WhatsApp

חן, בעלה, היה שמח לסגור את המשכנתא ואת המינוס בבנק, ולרכוש את הג'יפ החדש שאהב אך בניגוד לאשתו  קצת פחות נלהב מהזכייה. מדוע? תנאי של אחד הסעיפים שנכתבו באותיות הקטנות בטופס הלוטו שמילאה אשתו אצלי בקליניקה במסגרת אימון קריירה, הטריד את מנוחתו.

לפני שאפרט מה נרשם בטופס נשאלת השאלה :

לו הייתם מרוויחים בלוטו סכום עתק האם הייתם ממשיכים לעבוד?

 לו הייתם מקבלים סך של 50 אלף ₪  לחשבון כל חודש האם הייתם מפסיקים את עבודתכם?

במסגרת העיסוק שלי כיועצת קריירה, חשוב להזכיר מה זו עבודה ומדוע  בכלל אנו כל יום עושים אותה.

פירושו של המילה עבודה מגלמת בדרך כלל מושגים הקשורים לעבודה, כוח, אנרגיה או מאמץ הנדרשים כדי לייצר סוג של תוצאה ספציפית.

וקצת היסטוריה: מקור המילה "עבודה" הוא בשפה הלטינית – TRIPALIUM –  שפירושה "עונש".  בעבר מי שלא היה חלק באריסטוקרטיה נתפס כשייך לפשוטי העם, העבדים האחראים על ה"עבודה השחורה".

עם הזמן בני אדם גילו שהם פחות מתחברים לעבודה משעממת ורוטינית, וחיפשו נופך של יצירתיות ועניין, הם חפצו לחבר בין כישורים, נטיות, חוזקות ותשוקות, כבר אז דיברו במונחים של רווח והפסד וקבלת תמורה הוגנת עבור המאמץ

משנת 1984 פרץ לתודעתנו העידן הטכנולוגי וחברת 'אפל' ציינה את העתיד עבודה מגשימה, כיפית מקורית ומלאה ביטוי אישי.

כיום ולמרות שלעתים ה"עבודה" עדיין נתפסת כעונש,  פעילות יומיומית זו  חשובה ומתגמלת לבני האדם ומתפרשת כחיובית, מעניקה ומאפשרת להגיע להישגים בחיים. 

אז, מדוע אנשים עובדים?

לפני הכל, כדי לממש את ייעודם,  תחושת הגורל וחובה פרו חברתית. סיבה נוספת לפרנסה –  היא תמורה כלכלית, קריירה  – התקדמות והשפעה,  תחושת שייכות חברתית – להיות חלק בארגון.

החברה מורכבת ממגוון רחב של אנשים וכמובן לכל אחד ראייה שונה על מהות עבודתו.

ישנם אנשים שתופסים את עבודתם כייעודם בחיים, מתקדמים בערך החברתי של עבודתם, הם בעלי רצון אמיתי וכנה ליצירת שינוי בחברה ולרוב מאמינים כי עבודתם תורמת להפיכת העולם למקום טוב יותר.

מאידך,  ישנם אנשים שרואים את עבודתם כמקור לפרנסה בלבד, הם נוטים להתמקד בתמורה הכלכלית הישירה שמאפשרת לממן את צורכי הקיום.

נקודת ראות נוספת הם אלו שרואים את עבודתם כקריירה, מונעים על ידי הרצון לרכוש סטאטוס חברתי גבוה יותר, וקידום במקום עבודה.

 כמו כן ישנם האנשים שמרגישים צורך בתעסוקה ורואים את הפעילות כמילוי הזמן.

המאה ה-21 הפכה  לדינמית יותר ונטולת בטחון תעסוקתי, מחפשי עבודה יצטרכו לגלוש במים סוערים על מנת להצליח בעולם העבודה החדש.

למרות שבימינו  למצוא עבודה הינה משימה מאתגרת ואינה ניחנת בביטחון וודאי,  חשוב לצאת לפעולה, להיות פרו אקטיביים, בעשייה שתביא שפע , להמשיך במסלול  של מציאת עבודה, שינוי מקצועי או בחירת מקצוע . אני מאמינה בלהתנסות, לצאת מאזור הנוחות ואמץ  גמישות מחשבתית.  כי אין סודות להצלחה, זה תוצאה של הכנה, עבודה קשה ולמידה מטעויות,

וכפי שאמר מרק קובן: "אל תטריח את עצמך יותר מדי כדי למצוא את העבודה שתאהב מיד. תעבוד קשה, תשקיע הרבה שתהיה כל כך טוב בעבודה ואז אתה תאהב אותה מאוד.

נחזור רגע לסיפורם של רומי וחן , מה שהעיב על שמחת הזכייה בטופס מילוי הלוטו שרומי מילאה באחת הסדנאות בהנחייתי היה סעיף שנכתב באותיות הקטנות ואמר כי כדי לממש את הזכייה בלוטו היא תצטרך להתחייב שעד סוף חייה היא לא תבצע כל עבודה יצרנית  או התנדבותית.

כעת רומי וחן יצטרכו למצוא להם משמעות במסגרת אחרת לא באמצעות עבודה או התנדבות וזאת במידה וירצו לממש את הזכייה.

כדי למצוא עבודה שתביא לנו משמעות, הגשמה ויצירה ובמקביל תחבר את התשוקה שלנו לכישורים שלנו נצטרך דבר נוסף שלרומי וחן כבר יש: מזל, מקום, וזמן לעשות!

אמרו לך שקשה למצוא עבודה בתחום עריכת הדין בישראל?
אז אמרו!

נרשמים לעדכונים ומקבלים ממני:

  •  חשיפה למשרות מעניינות שלא תמיד מתפרסמות בערוצים הרגילים.
  • טיפים ודגשים שיעזרו לכם להיות אטרקטיביים יותר בראיונות עבודה.
  •  כל מה שצריך לדעת לפני (ובמהלך) פתיחת משרד.

* גם אני שונאת ספאם ותוכן חסר ערך…
לכן אשלח לך ניוזלטר מרוכז ומסודר אחת לתקופה ואשמור מכל משמר את כתובת הדוא"ל שלך!

דילוג לתוכן