איך למצוא התמחות במשפטים

מציאת התמחות בתחום המשפטים יכולה להיות צעד חשוב בפיתוח הקריירה שלך. לא קיימת שיטה מובטחת במאת האחוזים לגבי בחירה מסוימת שתהיה מושלמת. אך מניסיוני הטיפים דלהלן יכולים לסייע בידיך לגבש את הבחירה הנכונה- (בעניין כל המגזרים הפרטי, הממשלתי, הציבורי והעסקי):
Facebook
Email
WhatsApp

חקר על הארגון

מידע מייצר ידע, ידע מייצר ביטחון! בדוק את הרקורד של המשרד והמוניטין שלו. ערוך בדיקה לגבי תחומי העיסוק, מספר מועסקים, תרבות הארגונית של המשרד, ערכים ואיזון בין עבודה לחיים. אתרים שונים ברשת, משובים ויצירת קשרים עם אנשי מקצוע בתחום המשפטי יכולים לספק תובנות חשובות בנושא זה.

הגדר את המטרות שלך

הבהר מה אתה מקווה להשיג מחוויית ההתמחות שלך. האם אתה מעוניין להיחשף לתחום משפט מסוים, לפתח מיומנויות ספציפיות או ליצור קשרים. הערך עד כמה כל מקום הינו פוטנציאלי ומתיישר עם המטרות והשאיפות שלך.

העריכו את הזדמנויות הלמידה

העריכו את איכות העבודה שבה תהיו מעורבים במהלך ההתמחות. האם תהיה לך עבודה משפטית ופרויקטים משמעותיים ? האם תבצע מחקר משפטי, תנסח מסמכים ותסייע בהליכים בבית המשפט? שקול כיצד ההזדמנויות הללו מתיישבות עם יעדי הלמידה שלך וכיצד הן יתרמו לקריירה שלך כעו"ד.

שקול חונכות והכוונה

מאמן שעובד בשיטת "דלת פתוחה" יאפשר לך למידה והדרכה מרבית. למרות זאת, משרדים רבים עובדים בשיטת "לך תסתדר" ללא חפיפה. לכן, חבר לספסל הלימודים יכול לשמש אותך לעתים ככלי עזר לתשובות שלופות מן המותן כאשר תזדקק להן .

יצירת קשרים וחיבורים מקצועיים

 יש לבחון יצירת הזדמנויות ורשת הקשרים הפוטנציאלית לעתידך עורכי דין, שופטים, עמיתים מתמחים או אנשי מקצוע אחרים בתחום המשפטי. רשת זו יכולה למלא תפקיד מכריע בסיכויי עבודתך לעו"ד.

שיקולים גיאוגרפיים

למדתי מפגישה עם מוביל דעה בתחום המשפטי. הוא פסל גיוס עו"ד צעירה לתפקיד לאור העובדה כי לעולם לא יצאה מאזור מגוריה. יש לבחור מקום התמחות לפי התאמה להעדפות ולתוכניות בקריירה שלך והפוטנציאל לתעסוקה לטווח ארוך. למיקום הגיאוגרפי אין חשיבות לאור זמן ההתמחות אשר הינו ל-18 חודשים בלבד.

חפש עצות ומשוב

התייעץ עם הצוות המרצים של הפקולטה, מנטורים או יועצי הקריירה אשר לרשותם ידע וניסיון בתחום ההשמה המשפטית . הם יכולים להציע תובנות, הדרכה ואפילו לחבר אותך עם מקום להתמחות.

סמוך על האינסטינקטים שלך,

הקשב ל"תחושות הבטן" שלך,  אם משהו מרגיש נכון או מתיישב היטב עם היעדים שלך, ייתכן שזו תהיה בחירה טובה עבורך. עם זאת, חיוני לאזן בין אינסטינקטים לבין הערכה רציונלית.

לסיכום, התמחות היא חווית למידה יקרת ערך, וגם אם הבחירה שלך לא מושלמת, תקבל  את ההכשרה המתאימה שתאפשר לך לגשת למבחני הלשכה לקבלת הרישיון המיוחל.

אמרו לך שקשה למצוא עבודה בתחום עריכת הדין בישראל?
אז אמרו!

נרשמים לעדכונים ומקבלים ממני:

  •  חשיפה למשרות מעניינות שלא תמיד מתפרסמות בערוצים הרגילים.
  • טיפים ודגשים שיעזרו לכם להיות אטרקטיביים יותר בראיונות עבודה.
  •  כל מה שצריך לדעת לפני (ובמהלך) פתיחת משרד.

* גם אני שונאת ספאם ותוכן חסר ערך…
לכן אשלח לך ניוזלטר מרוכז ומסודר אחת לתקופה ואשמור מכל משמר את כתובת הדוא"ל שלך!

דילוג לתוכן