הדרכים העיקריות לקבל את העבודה הראשונה שלכם אחרי לימודי משפטים

המטרה לקבלת תואר במשפטים ושל כל מה שעשיתם כדי להגיע ליעד שלכם היא להתקבל לעבודה כעורכי דין. נכון יש ערך בהשכלה המשפטית, אך הערך האמיתי הוא שההשכלה יכולה להוביל לעבודה ופרנסה טובה.
Facebook
Email
WhatsApp

רוזנה כהן

המטרה לקבלת תואר במשפטים ושל כל מה שעשיתם כדי להגיע ליעד שלכם היא להתקבל לעבודה כעורכי דין. נכון יש ערך בהשכלה המשפטית, אך הערך האמיתי הוא שההשכלה יכולה להוביל לעבודה ופרנסה טובה.

אין ספק שעולם התעסוקה של עורכי הדין, מוצף, תובעני ועל כל משרה מתמודדים מאות מועמדים.

אמנה לכם הדברים חשובים ביותר שעליהם לעשות במטרה להתקבל לעבודה:

  1. הגישו מועמדות לכל משרה פנויה שתוכלו 

חלקכם עצלנים ומגישים אמנם מועמדות למקום כזה או אחר אבל הם לא מגישים מועמדות למשרות רבות. חלקם אידיאליסטים ומחפשים משרד מהשורה הראשונה בלבד. וחלקם נגד הגשת מועמדות למשרות ממשלתיות כך שהם מחמיצים את ההזדמנויות האלה.

זה לא הזמן להיות בררנים. ככל שתגישו מועמדות ליותר משרות, כך יגדלו הסיכויים להגיע לראיון עבודה עם המעסיק. 

2. היו נלהבים וגרמו לאנשים להרגיש חשובים

אחת הבעיות עם בוגרי משפטים טריים היא שהם עקשנים ולעיתים קרובות אידיאליסטים באופן גלוי.

חלק מהם שמעו אולי סיפורים שליליים על משרדי עורכי דין ומגיעים לראיונות עם תפישות שליליות. אחרים אולי אינם נלהבים לעבור ראיון במשרד עורכי דין קטן. הם רוצים לעבוד אך ורק עבור משרד גדול ויוקרתי. 

גם אם יש לכם רעיונות ודעות קדומות, חשוב שתהיו נלהבים בכל הראיונות שלכם ותגרמו למראיינים להרגיש שאתם באמת רוצים את העבודה. המשרות הטובות ביותר הולכות בדרך כלל לאנשים שרוצים בהן יותר, שמשקיעים יותר בכל הקשור בנושא רושם ראשוני מנצח.

3. קחו את עצמכם בידיים

אני לא אומרת לכם שצריך להיות "נערת שער" כדי לקבל עבודה. מה שאני כן אומרת זה שעליכם לקחת את עצמכם בידיים ולהיראות טוב בראיונות. 

קבלת עבודה בתחום המשפט היא ללא ספק אחד האירועים החשובים ביותר בחיים. כשיש לך עבודה שאתה אוהב, זה משתקף לך בכל עולמות התוכן האחרים של החיים. לכן, חשוב מאוד שתיראו ותרגישו הכי טוב שאתם יכולים- עליכם להיראות בכושר, בריאים, אתם צריכים להיראות הכי טוב שאפשר. 

עליכם להתכונן לראיונות על ידי כך שתערכו סימולציה ותלמדו כיצד להשיב לשאלות מאתגרות ביותר. בנוסף עליכם להבין כיצד הצד השני תופס אתכם בכל הקשור לרושם ראשוני. 

4. שלחו את קורות החיים שלכם בדואר

הדרך היעילה ביותר להתקבל לעבודה הראשונה שלכם בתור עורכי דין היא לשלוח את קורות החיים שלכם למעסיקים פוטנציאליים בדואר. כן כן! בדואר של פעם. ממליצה לכם לא להתעלם מהעצה הזו כי זה פשוט עובד.

מבלי להיכנס ליותר מידי פרטים, הסיבות שהדרך הזו יעילה הן רבות, למשל, אנשים כמעט לא שולחים בדואר את קורות החיים שלהם כיום. אנשים אוהבים לקבל דואר, יש בזה אלמנט של הפתעה, אנשים מכבדים אתכם על שעשיתם מאמץ, ייתכן שאנשים יבינו שיש להם משרה שמתאימה לכם לאחר שיקבלו את קורות החיים שלכם, אתם יכולים לדרבן אנשים לשכור אתכם גם אם הם עדיין לא פרסמו משרה, אנשים עשויים לשכור אתכם משום שלמדתם באותו בית ספר, מתגוררים באותה שכונה או בשל דמיון אחר כלשהו, את הדואר אנשים קוראים בעוד שאימיילים בדרך כלל נמחקים, זה שיווק בשיטה עוצמתית ועשויה להעניק לכם תוצאות מרשימות.

5. זכרו: העבודה שלכם היא להיות חיילים

אנשים רבים לומדים משפטים משום זו מקצוע חופשי שיאפשר להיות עצמאים בזמן קצר ביותר. האמת העצובה היא שיש עורכי דין שפותחים משרד ולא מצליחים לערוך שיתופי פעולה ולהביא פרנסה ומבקשים שוב להית שכירים. זכרו כדי למצוא משרה לאורך זמן, חשוב לדעת שזו מרוץ לטווח ארוך ושאתם עדיין יכולים להגיע לשם.

לטווח הקצר, זכרו שלאף אחד מהאנשים שמראיינים אתכם לא אכפת שאתם רוצים עבודה טובה יותר. להם יש עבודה שצריך לעשות והם זקוקים למישהו שיעשה אותה. אתם צריכים להיות ערים לכך שאם תגלו היסוס לגבי העבודה שמציעים לכם, האנשים האלה ימצאו מישהו אחר שיעשה אותה.

והכי חשוב, כשאתם צעירים, עליכם להיות ערים לכך שמעסיקים מהתחום המשפטי פשוט רוצים חיילים. הם לא רוצים אנשים שעומדים להגיד להם איך לעשות את העבודה. 

6.וודאו שבקשת המועמדות שלכם מושלמת

עורכי דין מקבלים כסף כדי לשים לב לפרטים הקטנים ולהיות חדי אבחנה במיוחד. אם אינכם מקפידים בהגשת מועמדות למשרה בנושא זה, ייתכן שלא תקפידו על ירידה לפרטים עם הלקוחות שלכם.

ממליצה לכם בחום לבדוק את מסמך קו"ח והחומרים הנלווים לבקשת המועמדות שלכם. 

7. שפרו את השפה הבלתי מילולית והשפה המילולית להצלחה בראיון. 

ידע אפשר ללמד, אבל אישיות קשה לזייף. בסופו של דבר מה שמכריע בעניין קבלת מועמד מסוים לעבודה הוא החיבור שלו עם המראיין. 

בכל שיחה מילולית מתקיימת למעשה שיחה נוספת: שיחת שפת גופנו. 

החיוך הוא המדרך הקצרה ביותר להעברת מסר חיובי. אדם הזוכה בחיוך חדש בטוב ובנוח, ולרוב מגיב בהתאם.

אנו מתקשרים בצורה הטובה ביותר, כאשר ראשנו ופנינו חשופים מכל מגע יד.

חשוב לציין שהצד השני יבנה עליך דעה בזמן שבין 7 שניות ל-4 דקות. ולכן אם בזמן הזה תדע לייצר נגישות, תצליח לפצח את המשוואה ותהייה בתודעה חברתית הגבוהה ביותר. 

אמרו לך שקשה למצוא עבודה בתחום עריכת הדין בישראל?
אז אמרו!

נרשמים לעדכונים ומקבלים ממני:

  •  חשיפה למשרות מעניינות שלא תמיד מתפרסמות בערוצים הרגילים.
  • טיפים ודגשים שיעזרו לכם להיות אטרקטיביים יותר בראיונות עבודה.
  •  כל מה שצריך לדעת לפני (ובמהלך) פתיחת משרד.

* גם אני שונאת ספאם ותוכן חסר ערך…
לכן אשלח לך ניוזלטר מרוכז ומסודר אחת לתקופה ואשמור מכל משמר את כתובת הדוא"ל שלך!

דילוג לתוכן