כיצד להיראות מקצוען בראיון עבודה בזום?

בפוסט זה אתן ארבעה עקרונות שיעזרו לכם "לעבור מסך" להיראות ולהישמע מקצועיים ורציניים בראיון עבודה בזום או בכל פלטפורמה מקוונת.
Facebook
Email
WhatsApp

התקופה המורכבת שנכנסה לחיינו מאלצת אותנו לסגל כללים והתנהגויות שונות ממה שהיינו רגילים אליהם, בתחומי החיים הפרטיים והעסקיים, אחד מהתחומים שעבר טרנספורמציה בעקבות המצב הוא תחום ההשמה וגיוס העובדים, מעסיקים רבים נאלצים לראיין מועמדים באופן מקוון. לשמחתנו בעולם העבודה החדש עקב התפתחות הגלובליזציה, ישנה מודעות לשיחות מרחוק ובאפשרויות שהפלטפורמות החדישות מציעות לנו.

 ראיון עבודה בזום, סקייפ, גוגל ופייסטיים, כנראה הולכת להיות ברירת המחדל של מנהלי הגיוס עוד זמן מה ולכן חשוב להיות מוכנים ומודעים לכך.

ממליצה ליישם 4 עקרונות חשובים על מנת לעבור ראיון מקוון בהצלחה , אך לפני כל פגישה מקוונת חשוב לבצע צ'ק ליסט כלהלן:

  1. הכנות בבוא מועד

  יש לבדוק שהמצלמה פועלת שהרמקולים עובדים, מומלץ לערוך בדיקות מדוקדקות ולבצע  ניסוי כך שהטכנולוגיה זמינה ופועלת באופן מיטבי.

אנו נוטים להביט בפניו של המדבר אלינו מהמסך, מה שגורם לעיתים למבט פוזל ואינו מחמיא, לכן חשוב לא להסתכל במבט כלפי מטה אלא שעינית המצלמה תהייה בגובה העיניים ניתן לעשות זאת ע"י העמדת המסך או הטלפון על מספר ספרים.

2 –  לדאוג לרקע נקי מאחור

שימו לב לחפצים מיותרים מאחורי גבנו : מיטה לא מסודרת, צעצועים פזורים, התמונה הבולטת על הקיר- כל אלו מושכים את תשומת הלב של המראיין.  ההמלצה היא להתראיין על רקע קיר לבן.

3 – לשבת מול חלון כדי שהאור יאיר את פניך

אין דבר יותר קודר למראיין מאשר מראה חשוך. ההמלצה היא שפניכם יהיו מוארות על ידי אור טבעי ולכן מומלץ לשבת עם הפנים מול החלון.

4 – לשדר אווירה שקטה ואיכותית

חשוב להרחיק את הילדים, הכלבים וכל בני הבית, לסגור חלונות פתוחים או  טלוויזיה פועלת ולייצר אוירה רגועה ושקטה.   אם יש אנשים נוספים (משפחה / שותפים) המתגוררים בבית, רצוי להכינם מראש ואף לתלות שלט על הדלת שמודיע שהינכם נמצאים בפגישה מקוונת.  

5- להקרין נוכחות מקצועית

להביט במראיין מהמותן למעלה ותמיד לחייך.

וכעת לארבעת העקרונות החשובים:

  1.  יש לתרגל קשר עין לפני בוא המועד

המבט שלנו בשיחות הווידאו בדרך כלל מופנים לאדם שמולו אנחנו משוחחים, בראיונות עבודה חשוב להפנות את המבט אל המצלמה.

היות ולרב אנו לא מורגלים לכך והנטייה היא להסתכל במבטו של המדבר אלינו . ההמלצה שלי הינה בזמן הראיון המקוון להעמיד מראה ממולכם כך שתביטו בעצמכם, זכרו כשאתם מביטים ישר אל המצלמה / העינית, מבטכם משדר ביטחון ודימוי עצמי גבוה .

2. לשבת על כיסא ולשמור על גב זקוף

יש לשבת על כיסא לא על ספה ולהקפיד להעמיד שתי רגליים על הרצפה, לשמור על שפת הפנים טבעית ולא לעשות "מימיקות " או תנועות אשר אינן הולמות.

3 – ללבוש סט ביגוד שאיתם הייתם הולכים לראיון עבודה פרונטאלי

היות ואנחנו נמצאים בבית התרגלנו שניתן לקיים שיחות מקוונות בלבוש פורמלי רק בחלקנו העליון,  בראיון עבודה מקוון חשוב מאוד להתלבש מכף רגל ועד ראש על מנת, לא רק לשדר ייצוגיות למראיין אלא לעצמכם.  זכרו: "איך שאתה נראה זה מה שהצד השני שומע". יש להשקיע בלבוש מלא אך עוד יותר בחלקו העליון של הגוף הנראה לעין, חולצה מכופתרת וג'קט מעל. מומלץ פריט בצבע כחול המשדר אמינות ומקצוענות. בנוסף יש להכין בבוא המועד בקבוק מים וחבילת טישו בסמוך אליכם.  

חשוב מאוד להיראות אסתטיים, רגועים ומוכנים.

לאלו מאיתנו המשתמשות באיפור, התאפרו כפי שהייתן הולכות לראיונות עבודה, תמיד טוב להוסיף איפור קלאסי ועדין כגון מייק אפ סומק וליפסטיק.

בפלטפורמות מסוימות כגון "זום"  ישנם "פיצ'רים" טובים במיוחד המשפרים משמעותית את ה"לוק" שלכם בווידאו. שווה לבדוק!

4 –  לתרגל כמה שיותר

סעיף אחרון והינו החשוב ביותר כיוון שהוא למעשה  הפרקטיקה של כל ההכנות שלכם וההצלחה בראיון בפועל.

בעצם יש לעשות הכנה מקדימה, סימולציה, כאילו זומנתם לראיון פרונטאלי.

לכן, חשוב בבוא מועד לתרגל את הנאום המעלית שלך / לספר על עצמך מול המראה, ולערוך סימולציה. יתכן כי תזדקקו להדרכה מדוקדקת יותר ומשוב כן מאיש מקצוע.  

מטרת ראיון העבודה המקוון הינו לא רק לתת תשובות למצלמה, אלא זה הרבה מעבר, אתם צריכים להעביר אנרגיות של התלהבות ובו זמנית להיות מודעים לשפה המילולית והבלתי מילולית שהינכם משדרים למראיין.

אני ממליצה תמיד לשדר נוכחות מקצועית באופן טבעי ולא מאולץ כך שהסיפור שלכם ישמע אותנטי ומתאים לתפקיד שהנכם מתראיינים אליו.

אמרו לך שקשה למצוא עבודה בתחום עריכת הדין בישראל?
אז אמרו!

נרשמים לעדכונים ומקבלים ממני:

  •  חשיפה למשרות מעניינות שלא תמיד מתפרסמות בערוצים הרגילים.
  • טיפים ודגשים שיעזרו לכם להיות אטרקטיביים יותר בראיונות עבודה.
  •  כל מה שצריך לדעת לפני (ובמהלך) פתיחת משרד.

* גם אני שונאת ספאם ותוכן חסר ערך…
לכן אשלח לך ניוזלטר מרוכז ומסודר אחת לתקופה ואשמור מכל משמר את כתובת הדוא"ל שלך!

דילוג לתוכן