מה סגנון הלבוש המומלץ לראיון עבודה

Facebook
Email
WhatsApp

אתם יוצאים מראיון עבודה בהרגשת ביטחון ותחושה עילאית שעברתם אותו בהצלחה. אתם מחכים בציפייה לתשובה, אך צלצול הטלפון מעולם לא נשמע.

אדגיש ואומר כי לא משנה באיזה משרד אתם מתאיינים, בין אם זה משרד עם קוד לבוש פורמאלי או בין אם זה משרד ש"תרבות הג'ינס" היא השולטת. בראיון עבודה המעמד שלכם הינו פורמאלי! וכך עליכם להציג את עצמכם.  לכן על מנת להעביר תדמית מקצועית ורצינית עליכם להתלבש בהתאם.

הרושם הראשוני שנוצר אצל בני האדם במפגש ראשוני נע בין 7 שניות ל-4 דקות ובעיקר שמדובר במעמד מלחיץ וכל כך חשוב, כמו ראיון עבודה.

לפי תורת הרושם הראשוני, כ-55 אחוזים מתבססים על שפת הגוף ועל החלק הוויזואלי, במילים אחרות,  מה שרואים. ממצאים טוענים כי כ-38 אחוזים מתורה זו מתבססת על טון הקול, על מה שומעים. ו- כ- 7 אחוזים בלבד מתמקדים בתוכן הדברים, או במילים אחרות בשפת הגוף המילולית.

אף על פי כן הלבוש לא עושה את האדם, הוא משפיע מאוד על מה שנקלט בצד השני, איזה "סיפור" "יתפרו" עליך. לכן יש לו חלק נכבד בהופעה שלך.

נשאלת השאלה כיצד ניתן לטפח הופעה הולמת ומכבדת עם קוד עסקי ולאמץ בראיון להעברת מסך?

לפני הכל יש לחקור  את מקום הראיון ומי הם הנפשות הפועלות שמראיינים אותך, אלמנט הבחירה הוא לתכנן את צורת הלבוש לפגישה בצורה עניינית ובעלת ערך.

אדם שצורת הלבוש שלו מוקפד יעשה רושם ראשוני רציני יותר מאשר אדם שהתלבש באופן מוזנח, לכן עדיף להתלבש יותר מדי מאשר פחות מדי.  מי שהשקיע בלבושו יוצר רושם של אדם רציני העושה מאמץ והתכונן לפגישה.,

יש לקחת בחשבון שלכל מקום עבודה ולכל תפקיד יש את קוד הלבוש הייחודי לו. לכן, עדיף לא לקחת סיכונים, דהיינו, ככל שההופעה תהיה יותר ייצוגית המסר המועבר יהיה מסר נכון של של אמינות, יושר ומקצועיות.

להלן נהלי התדמית החשובים ביותר אשר לקוחותיי מיישמים: :THE GOLDEN POINTS

1-         הופעה נקייה ומסודרת , תספורת, שורשי שיער, גילוח, תסרוקת, איפור טבעי ומחמיא.

2-         ציפורניים מסודרות ונקיות (לק מתקלף הורס את ההופעה).

3 –       נעליים איכותיות, סגורות וסולידיות לנשים עקב קטן או בינוני.

4-        בישום- ההמלצה האישית שלי היא לא לשים בושם בכלל, אך אני יודעת כי יש כאלו שירגישו צורך לכן חשוב להקפיד על בושם שלא משאיר שובל.

1. נוחות

נוחות היא המפתח להעלאת הביטחון, לשבת על הכיסא ולהרגיש נוח, אין זה אומר ללבוש סווטשרט לראיון עבודה, אבל, מניסיון אני ממליצה ללבוש חולצה ומכנסיים בהתאם למימדי הגוף המאפשרים לנוע בכל עת בנוחות וביטחון.

2. חולצות מומלצות

לבוש לראיון עבודה מחייב הופעה ייצוגית, אסטטית ונעימה. עם זאת יש להפקיד על לבוש מקובל בענף ואפילו בארגון. לעתים קרובות צורת הלבוש לראיון הינו מחויט.

גברים יכולים ללבוש ג'ינס שחור או מכנס מחויט שחור מסוג איכותי עם חולצה מכופתרת, חלקה, (ומגוהצת) בגווני תכלת, לבן, או אפור. יש להקפיד על חגורה בצבע המכנס.

לנשים אני ממליצה על מכנס חלק מחוייט. נדרשת חולצות בלי או עם צווארון בעלות גזרה מחמיאה ועדכנית. בעניין הצבעים, צבעי פסטל רגועים כגון: לבן, לילך, אפור בהיר או תכלת. רצוי להגיע לראיון עם חולצה מחויטת וחלקה, אך על מנת לעמוד בטרנדים האופנתיים ניתן לשלב צבעים או דוגמאות של פסים ועיטורים מיוחדים. חשוב להתרחק מצבעים צעקניים ולהקפיד על מחשוף סולידי.

3. מקטורן בחורף

מקטורן או ז'קט מחוייט משדרג את ההופעה ונוטה לשדר סמכות ואחריות. לגבי צבעים רצוי לשלב ז'קט בצבע המכנסאו מעט בהיר יותר.

4. אביזרים – "לס יז מור".

לפי אחד המחקרים מותר להתקשט בעד 7 אקססוריז כולל טבעות, צעיף או שרשרת תמיד יכולים להוסיף עניין בהופעה.

לסיכום, לבוש  מעט צבעוני הרמוני ואחיד,  רקע המשדר נעימות, רצינות ומקצועיות עשויים לסייע בידכם לעבור את שלבי הראיון ולהתקבל למשרה.

ונקודה חשובה שאסור לשכוח, כבו את צלצול הטלפון הנייד לפני שאתם מתיישבים על הכסא מול המראיין.

אמרו לך שקשה למצוא עבודה בתחום עריכת הדין בישראל?
אז אמרו!

נרשמים לעדכונים ומקבלים ממני:

  •  חשיפה למשרות מעניינות שלא תמיד מתפרסמות בערוצים הרגילים.
  • טיפים ודגשים שיעזרו לכם להיות אטרקטיביים יותר בראיונות עבודה.
  •  כל מה שצריך לדעת לפני (ובמהלך) פתיחת משרד.

* גם אני שונאת ספאם ותוכן חסר ערך…
לכן אשלח לך ניוזלטר מרוכז ומסודר אחת לתקופה ואשמור מכל משמר את כתובת הדוא"ל שלך!

דילוג לתוכן