איך לתפוס את הקשב במסמך קורות חיים?

חברת השמה לעורכי דין
לפני פחות מעשור עמדתי בראש מרכז קריירה בפקולטה למשפטים, בוגרים וסטודנטים למשפטים היו מגיעים אלי, ומביעים תסכול עצום לצד תקווה שאעזור להם: "לא הולך לי, לא מקבל זימונים, רוזנה כהן, ראיתי מה עשית אצל X, ואני חייב את ידי הקסם שלך בקורות החיים שלי".
Facebook
Email
WhatsApp

וכך זה היה, בפגישה יעוץ אישית עמם, מקשיבה, כותבת, מוחקת, משכתבת והופכת את המסמך למסמך קריא ומלא ערך.

ואכן, הבהירות, הסידור, המיקוד בעיקר הארגון של הטקסט והסרה "מיותרים" בהחלט תרמו למעסיקים להבין הרבה יותר טוב את מה שהמועמד מנסה לשדר באמצעות מסמך קו"ח יפה ומסודר. להוכחה, הם קיבלו זימונים . כעת נשאר לענות על השאלות מראיונות עבודה וקידום לתהילים לקבלת העבודה.

כיום כבעלת חברת השמה לעורכי דין ועוסקת בהד האנטיגנ ויועץ קריירה לעורכי דין, אני מקבלת מאות מסמכי קורות חיים.

אני לא מגזימה, אך 90 אחוז מהם דרושים שיפור משמעותי לגבי העברת המסר ונראות של המסמך.

מפאת זמן, מעטים זוכים ממני לשדרוג פרו- בונו, אך אם רק יכולתי הייתי משפצת ומשדרת לכולם את המסמך.

חשוב לציין כי רוזנה כהן עורכת דין מנהלת חברת השמה לעורכי דין , ידוע לה כי נדרשים ל-8 שניות כל היותר לקבל רושם ראשוני מהתוכן המסמך.

אז, רגע לפני שנציין כאן לכם לגבי הטעויות הנפוצות במסמכי קורות חיים רבים,

שאלה: האם ידוע לכם מטרת קורות החיים? מזמינה אתכם לקחת מחשבה בנושא.

וכעת הטעויות בקורות חיים:

1- שימוש בגופן Times New Roman – שימוש בפונט זה לצורך כתיבת קו"ח הוא כמו להגיע לראיון עבודה או לפגישה עסקית לבוש במכנס טרינינג. ממליצה לבחור בגופן קריא, כגון אריאל, דייויד, אסיסטנט.

2- גודל פונט 8 או 9 נקודות –  מסמך קו"ח צריך להיות קריאים. אנחנו לא יודעים מי יקבל את המסמך! אך בוודאי שמעתם רבות על ההמלצה של מסמך על גבי עמוד אחד, אך לעיתים אין ברירה, עדיף שני עמודים לקריאה קולעת מאשר מסמך עמוס בטקסטים ומספרים, וסימנים מיותרים. חשוב מאוד- שיהיה שטח לבן על גבי המסמך.

3- לשגר לכל עבר – לעתים מגייסים מקבלים את המסמך ולא מביניים את המטרת העיקרית שלו.  חשוב להוסיף פסקה בחלק העליון של המסמך- להלן: התמצית, שהיא מתאימה את המיומנויות וכישורים למשרה. וטיפ נוסף, לשתול באלגנטיות מילות מפתח עיקריות אותן תוכל לקחת מדרישות המשרה.

4- קפיצה של שנים בניסיון התעסוקתי – אם נתעניין במועדים , אין רלוונטיות וערך ממשי להוספת תקפיד שביצעת מעל 10 שנים. חשוב לדייק ברצף הכרונולוגי, דהיינו, מהתפקיד הנוכחי, אחורה, וחשוב התקדמות לאורך השנים. חשוב לכתוב את שם המשרד/ארגון/חברה מודגש ובהמשך את הגדרת התפקיד. אומנם חשוב לציין את מקום העבודה, אך חשוב אפילו יותר לציין מה עשית במסגרת התפקיד.

5-מעוצבים להפליא אך דלים בתוכן – מסמכים רבים שאני מקבלת נותנים דגש רב לנושא העיצוב. לא מזמן חיפשת עו"ד למשרה וכאשר פתחתי את המסמך הופתעתי לצפות מתמונה של מועמד על גבי מחצית המסמך. אני בעד מסמך מסודר, בעניין של העיצוב יש לקחת בחשבון שיש מערכות מיון וסינון שחוסמות פורמטים מסוימים של המסמך. לכן ההמלצה שלי אישית make it simple: מסמך וורד הוא תמיד האופציה הבטוחה ביותר לכתיבת המסמך ולמשלוח, ואם אתה מתלבט ממליצה לשלוח בנוסף פורמט PDF.

לסיכום

המטרה שלכם היא להתקבל לתפקיד במשרד או בכל ארגון. וחשוב שהמסמך יסכם מי אתם, מה הערך שלכם , ומה אתם מסוגלים לעשות.

ולגבי השאלה שלי לעיל, מטרת מסמך קורות הקורות חיים הינה לעבור את המחסום של הסינון הראשוני ולקבל זימון לראיון ולהצליח לענות על השאלות הנפוצות בראיון עבודה, ולייצר רושם חיובי כמקצוען.

דילוג לתוכן