איך לבנות נוכחות מקצועית חזקה, שתייצר עבורך מיתוג אישי בחיפוש עבודה

המשבר הנוכחי מחזק את דעתי כי בעצם אין קביעות במקומות עבודה וכל משרה היא זמנית, עובדה המחייבת להמציא את עצמנו כל פעם מחדש
Facebook
Email
WhatsApp

בחודש מרץ השנה, עם פרוץ הקורונה לחיינו, כולנו נקלענו למצב חדש ובלתי מוכר. רבים מאיתנו, כולל אני, חשים שהפחד הפך להיות השחקן הראשי של המשבר. אלא שבשונה מאלה שהפחד משתק אותם, אצלי דווקא מתעורר אינסטינקט העשייה והפעילות היא זו שעוזרת לי להפוך את המצב לחיובי.

מהמקום הזה של החוזקות שלי בהסתגלות למצבים של חוסר וודאות, אני יכולה לעזור גם לך להעלות את הביטחון העצמי, לעשות את הסוויצ' בראש, לגייס אנרגיה, למצוא את המוטיבציה ולפנות מקום למחשבות חיוביות שיובילו אותך בסופו של דבר לעבר המטרה – מציאת עבודה שהולמת את כישוריך ואת הרצונות שלך.

במציאות של היום, כדי להתקבל לעבודה נדרשים מהמועמד יותר מאשר השכלה מתאימה והסמכה. אם אתה קורא את הפוסט הזה סימן שאתה כבר בדרך הנכונה לעשות את השינוי המחשבתי המתבקש מהמצב הנוכחי.

בעזרת כלים פרקטים שהוכיחו את עצמם לאורך כל השנים, בשילוב הניסיון שצברתי הן באקדמיה והן בייעוץ ואימון אנשים מתחום המשפטים במציאת עבודה ועלייה על מסלול קריירה, יצרתי מודל המבוסס על ארבעה שלבים ליצירת נוכחות מקצועית. כמי שעוסקת, בין השאר גם בגיוס עובדים למשרדי עורכי דין, אני בטוחה שהשלמת השלבים וליווי שלי בכלים נוספים, תמצב אותך בבולטות בהשוואה לקולגות שלך אשר מחפשים משרת עורך דין, במיוחד כשמדובר בראיון עבודה אונליין.

1- קבלת פרספקטיבה.

שיקוף עצמי הוא כלי שבאמצעותו תוכל למקד את עצמך בכל הנוגע ליכולת שלך להתמודד עם קשיים בענף המשפט בזמן המשבר הנוכחי; לדייק את הכישורים שלך ולהתאימם לתקופה; להבין מה השינויים שחלו בענף (למשל, עבודה מרחוק) וכיצד אתה משתלב בהם; לענות על השאלה: היכן אתה רואה את ההזדמנויות בענף שלך או במקצוע שלך?

ברגע שהתשובות יהיו פרושות לפניך בבהירות, נוכל לבנות אסטרטגית חשיבה שתייצר לך נוכחות ותשפיע על מי שאתה עומד מולו.

2- להאיר את המטרה שאתה רוצה להשיג.

בנה סביבך מעגל של "שגרירים" שאותם תוכל לרתום לטובת פגישות עם בעלי השפעה ולייצר הזדמנויות למציאת עבודה ושיתופי פעולה.

כדי לעשות זאת, בחן מי האנשים איתם חשוב שתיפגש? איך תמצא אותם? מה הנושאים שתביא לשולחן הדיונים?

למד מהי הדרך הטובה והיעילה לייצר פנייה וכיצד לפתוח בשיחה. בדוק מה הזמן הנכון לעשות זאת, ולא פחות חשוב – כיצד? האם בשליחת דוא"ל, הודעה אישית בלינקדאין או אולי השתתפות בכנסים ופורומים.

דרך נוספת היא אירוח של קבוצות קטנות לדיון רב משתתפים ופרסום הנושא ברשתות חברתיות.

בזמן הקורונה כנסים ודיונים נערכים ברובם באונליין. חשוב לקחת בהם חלק כדי למצוא אנשים נוספים שיוכלו לרתום אחרים עבורך.

האם עליי לארח קבוצות קטנות או ליצור דיון מרובה משתתפים באירועים מקוונים? אולי פרסום

3-EARN YOUR ACTIONS

כדי לשדר נוכחות מקצועית חשוב ביותר לבסס יסודות:

1- פתח פרופיל מקצועי ברשת החברתית לינקדאין. אם כבר יש לך כזה, בדוק כיצד ניתן לשפר אותו, להוסיף היסטוריה תעסוקתית, כישורים ויכולות.

2- עשה מחקר למציאת 5 החברות או המעסיקים שתרצה לעבוד אצלם.

3-מצא קבוצות בפייסבוק  כדי לקבל ידע ולבסס נוכחות.

 4- עבוד מדי יום.

 הסוד של מציאת עבודה בסופו של דבר הוא להיות עקבי. עד כמה אתה רציני ומשקיע לא רק בדרך המקובלת, אלא בדרך פרואקטיבית שאתה מייצר בה את ההזדמנויות לפי תוכנית עבודה שהוכנה מראש.

לסיכום, בניית נוכחות מקצועית ומיתוג אישי הם רק חלק מאסטרטגיה לחיפוש עבודה עליה אני שמה דגש בתוכנית לקראת מציאת עבודה או שינוי קריירה.

הכנה נכונה וממוקדת ובמקביל שדרוג מיומנויות כגון, הכנה לראיון עבודה למשרת עורך דין המשלבת מספר טכניקות פורצות דרך, שהיישום שלהן יתרום להתנהלות נכונה מול המראיין, יבססו את הביטחון העצמי שלך ובעיקר ישפיעו על אם תתקבל למשרה או לא.

אמרו לך שקשה למצוא עבודה בתחום עריכת הדין בישראל?
אז אמרו!

נרשמים לעדכונים ומקבלים ממני:

  •  חשיפה למשרות מעניינות שלא תמיד מתפרסמות בערוצים הרגילים.
  • טיפים ודגשים שיעזרו לכם להיות אטרקטיביים יותר בראיונות עבודה.
  •  כל מה שצריך לדעת לפני (ובמהלך) פתיחת משרד.

* גם אני שונאת ספאם ותוכן חסר ערך…
לכן אשלח לך ניוזלטר מרוכז ומסודר אחת לתקופה ואשמור מכל משמר את כתובת הדוא"ל שלך!

דילוג לתוכן