4 שלבים כדי להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמך בראיון עבודה ב"זום"

התקופה המורכבת שנכנסה לחיינו מאלצת אותנו לסגל כללים והתנהגויות שונות ממה שהיינו רגילים אליהם. תחום גיוס עובדים עבר שינוי משמעותי והמעסיקים נאלצים לראיין מועמדים באופן מקוון.
Facebook
Email
WhatsApp

                                               08.09.20

התקופה המורכבת שנכנסה לחיינו מאלצת אותנו לסגל כללים והתנהגויות שונות ממה שהיינו רגילים אליהם. תחום גיוס עובדים עבר שינוי משמעותי והמעסיקים נאלצים לראיין מועמדים באופן מקוון. לשמחתנו בעולם העבודה החדש עקב התפתחות הגלובליזציה, מודעות לשיחות מרחוק הוא שכיח והורגלנו לאפשרויות שהפלטפורמות החדישות מציעות לנו. אך,  עדיין יש פערים גדולים בין הביצוע של המתראיין בראיון הפרונטאלי ובין הריאיון מרחוק.

אתן כאן סקירה של 4 שלבים עקרוניים ליישום, אך לפני כן חשוב לבצע צ'ק ליסט כלהלן:

1 – למקם מצלמת המחשב / הטלפון נייד בגובה העניים

 אנו נוטים להביט בפנים של המופיע על גבי המסך וזה גורם לפנים שלנו להקרין מבט לא מחמיא.  לכן אני ממליצה להעמיד את המחשב או הטלפון על מספר ספרים כדי שתביט בגובה העיניים מול המצלמה.

  לפני הריאיון לא לשכוח לערוך בדיקה שאכן המצלמה פועלת והרמקולים עובדים – מומלץ לערוך בדיקות מדוקדקות ולבצע ניסוי כך שהטכנולוגיה זמינה ופועלת באופן מיטבי.

2 –  לדאוג לרקע מסודר

המראיין מסתכל על המסך ורואה חפצים מיותרים שמושכים את תשומת הלב שלו : המיטה לא מסודרת, צעצועים והתמונה הבולטת על הקיר. ההמלצה שלי להתראיין על רקע קיר לבן שיש בכל בית בדרך כלל. סוגיה נוספת לטיפול, אם יש אנשים נוספים (משפחה / שותפים) המתגוררים בבית, יש להציב שלט על הדלת שמודיע שהינך נמצא בפגישה מקוונת.  זה יגרום לאנשים להתרחק ולכבד את הפרטיות שהינך כל כך זקוק לה כדי להצליח בראיון.

3 – לשבת מול חלון כדי שהאור יאיר את פניך

תמונה מחמיאה על גבי המסך הינה כוח. לכן זכור, התנאי הבסיסי לקבלת תמונה טובה לפני הכול הוא אור. כי אין דבר קודר יותר למראיין מאשר מראה חשוך. שמעתי את המשפט הזה מספר פעמים: "זה לא האיפור, זה האור". דאג שפנייך יהיו מוארים על ידי אור טבעי על ידי ישיבה מול חלון.

4 – לשדר אווירה שקטה

התלבשת, דאגת לזכור את הנאום שלך, הגעת לפלטפורמה עם חיוך? יופי. לפתע פותחים את הדלת ושואלים אותך האם זה הזמן לרדת עם הכלב. אין דבר המשדר חוסר מקצועיות מאשר מהלך זה. לכן לפני הריאיון, חשוב להרחיק את הילדים, הכלבים וכל בני הבית, לסגור חלונות פתוחים וטלוויזיה פועלת – יש לייצר אוירה רגועה ושקטה.  חשוב מאוד להודיע לבני הבית שהינך זקוק לשקט עקב ראיון עבודה בחדר. ההמלצה שלי הינה לרשום שלט ולתלות בדלת "לא להפריע"!

וכעת  4 השלבים לשיפור משמעותי בביצוע שלך בראיון עצמו:

  1.  יש לתרגל קשר עין בעוד מועד

המבט שלנו בשיחות ווידאו בדרך כלל מופנים לאדם שמולו אנחנו משוחחים, בראיונות עבודה חשוב להפנות את המבט אל המצלמה כי הם ירגישו קשר עין.

היות ואנו לא מורגלים לכך ההמלצה הינה להעמיד מראה ממש ממולך כך שתביט בעצמך. זכור כשאתה מביט ישר על המצלמה, זה משדר ביטחון ודימוי עצמי גבוה .

2. לשבת על כיסא ולשמור על גב זקוף

לעתים נפגשתי באופן מקוון לראיון עם מועמדים שישבו בכורסאות והייתי צריכה " לחפש" אותם מרוב שהם פשוט נבלעו לתוך הכורסה . דבר נוסף שיש להתייחס אליו הינו שפת הגוף, אתה רוצה לתת למראיין הרגשה נינוחה? כלל חשוב ביותר, לפני שהינך מתחיל את הריאיון המקוון מצא תנוחה נעימה ונוחה לך מאוד, לכן ממליצה לך לשבת על כיסא לא על ספה ולהקפיד להעמיד 2 רגליים על הרצפה.

סוגיה נוספת וחשובה ביותר הינה להיות מודעים לגבי האופן בו הינך מתייחס לשאלות. במחשבה תחילה –  לפני שאתה מוסר תשובותיך. לפעמים בחוסר מודעות מוחלט אנו נוטים לעשות "מימיקות " או תנועות "מצחיקות". לכן יש לשים לב לשפת הפנים ולהיות ערניים ובהקשבה מלאה.

3 – ללבוש סט ביגוד שאיתם הולכים לראיון עבודה פרונטאלי

היות ואנחנו נמצאים בבית התרגלנו להתלבש לפגישות מקוונות רק עם החלק העליון, חשוב מאוד להתלבש מכף רגל ועד ראש כדי לשדר ייצוגיות למראיין.  זכור: "איך שאתה נראה זה מה שהצד השני שומע". בכל אופן יש להשקיע בלבוש החלק העליון כגון חולצה מכופתרת וג'קט מעל. צבע הכחול היא הצבע שמשדר אמינות ומקצוענות.

מגייסים מראיינים ברצף מספר רב של מועמדים. לכן, אין הפסקות. אז, תדאג שיהיה לידך בקבוק מים וחבילת טישו.  

היות וחשוב מאוד להראות אסתטיים, רגועים ומוכנים כפי שהולכים לראיונות עבודה תמיד טוב להתאפר מעט על ידי הנחת מייק אפ, סומק ואודם.

בהגדרות בפלטפורמה "זום"  קיימים מספר "פיצ'רים" טובים במיוחד כדי לשפר משמעותית את ה"לוק" שלך בווידאו . שווה לבדוק.

4 –  נוכחות מקצועית – Gravitas

סעיף אחרון בעצם הינו החשוב ביותר כי הוא מכניס לפרקטיקה את כל ההכנות שלך וגם הצלחה בראיון בפועל. בעצם יש לעשות הכנה כאילו זומנת לראיון פרונטאלי.

יתכן כי תזדקק להדרכה מדוקדקת ומשוב כן מאיש מקצוע.  

נוכחות מקצועית הוגדרה על ידי הרומאים כמעלות שכדאי לשאוף להן: סוג של כובד ראש, רצינות וכבוד, אישיות בעלת תוכן ועומק.

על פי מחקר של סילביה וואן הולט, הנוכחות הזו נשענת על האופן שאנו פועלים ( 67%) על האופן בו אנו מתקשרים (28%) על האופן בו אנו מופיעים (5%).

חשוב להדגיש כי אי אפשר להתעלם מעוצמתו של המרכיב הראשון, "איך אנחנו פועלים". "הגרביטס" מוגדר כהרבה מעבר להיות האדם הבכיר או החכם ביותר בחדר.

לסיכום, חשוב לי להעביר לך כי מטרת ראיון עבודה מקוון לא רק לתת תשובות למצלמה. יש  להעביר אנרגיה אישית תוך כדי מודעות לשפה המילולית ובלתי מילולית שהינך משדר למראיין. ממליצה לערוך תרגול וסימולציה באופן מבוקר, כי רק הם יביאו אותך לשדר נוכחות מקצועית בביטחון, כך שהסיפור שלך ישמע אותנטי ומתאים לתפקיד שהנך מתראיין עליו.

אמרו לך שקשה למצוא עבודה בתחום עריכת הדין בישראל?
אז אמרו!

נרשמים לעדכונים ומקבלים ממני:

  •  חשיפה למשרות מעניינות שלא תמיד מתפרסמות בערוצים הרגילים.
  • טיפים ודגשים שיעזרו לכם להיות אטרקטיביים יותר בראיונות עבודה.
  •  כל מה שצריך לדעת לפני (ובמהלך) פתיחת משרד.

* גם אני שונאת ספאם ותוכן חסר ערך…
לכן אשלח לך ניוזלטר מרוכז ומסודר אחת לתקופה ואשמור מכל משמר את כתובת הדוא"ל שלך!

דילוג לתוכן