בקרוב מתחילים ראיונות להתמחות?

היתרון היחסי הוא מה שמייחד ומקנה לנו עדיפות להתקבל על בסיס היכולות שצברנו בחיים. ככל שהזמן עובר סל מיומנויות משתדרגים לקראת שוק העבודה. כשמחפשים התמחות חשוב שנבין את היתרונות היחסיים שלנו ומה הדברים בהם אנחנו טובים.
Facebook
Email
WhatsApp

בעצם נדרש יותר מאשר שפה מקצועית, תארים וציונים – עקב ריבוי מועמדים, בעצם כישורים הרכים הינם בדיוק מה שאותם המעסיקים מחפשים

רק בשנה שעברה ביצעו ב-SMB WORLD סקר וגילו כי כמעט 72% מהמתגייסים סבורים כי כישורים הרכים חשובים יותר לקבלת בתפקיד בהשוואה לכישורים קשים.

מה הם אותם כישורים  הקשים והרכים ?

כישורים קשים מבוססים על ידע ספציפי לאותה תעשייה, ידע הנרכש על ידי הכשרה או השכלה פורמאלית.

לעומת זאת, כישורים רכים הן יכולות רב-תרבותיות וכישורים אישיים של האדם, והן נתפסות כיום כחיוניות ביותר בעולם העבודה. הן מצביעות על האינטליגנציה הרגשית של המועמד, על היכולות הטבעיות שמסייעות להתקשר טוב יותר עם אחרים, ובקצרה – הן חיוניים בשוק העבודה ובכל סוג של תפקידים.

כדי להתקבל למשרת התמחות אין צורך לבחור

כישורים קשים ורכים לא נוגדים האחד את השני, אלא משלימים זה את זה.

לדוגמה, משפטן בעל תואר למשפטים או עורך דין בעל רישיון לעריכת הדין (כישורים קשים) זקוקים ליכולות הגדלת ראש ונטילת יוזמה, עבודה בצוות, יכולות למידה, כושר ביטוי בכתב ובעל פה (כישורים רכים). השכלה, תואר וסמכות מקצועית הם דריסת רגל, אך היכולת להמציא את עצמכם מחדש מדי יום, היא יכולת שתאפשר לכם גם להישאר במקום העבודה.

מה אפשר ללמוד מזה?

המסקנה המתבקשת הוא לאפשר למגייסים לזהות את התכונות האלו אצלכם.( הרשימה כאן בסוף)

לכן מה שניתן לעשות הוא לגלות את עצמנו מזווית אחרת ואיכותית, באמצעות הכנה ואסטרטגיה נכונה כדי לשפר באופן משמעותי את דרכי הצגת הכישורים הללו בזמן קצר ביותר.

הנה רשימה של הכישורים הרכים המבוקשים ביותר כיום:

1.   תקשורת – כושר ביטוי בכתב ובעל פה, ביטחון עצמי

2.   עבודת צוות – הקשבה, שיתוף פעולה, ניהול מו"מ

3.   כושר הסתגלות – סקרנות, ניהול עצמי, רוגע

4.   פתרון בעיות – קבלת החלטות, חשיבה רוחבית

5.   יצירתיות – חדשנות, חשיבה מחוץ לקופסה

6.   אתיקה – עבודת צוות, מוטיבציה עצמית, יושרה

7.   יכולות בינאישיות – אמפתיה, הומור, סבלנות.

8.   ניהול זמן – פוקוס, עמידה ביעדים, ניהול עצמי

9.   כושר מנהיגות – הקשבה, אותנטיות

10. ירידה לפרטים – סדר, ארגון, חדות וזיכרון

לסיכום, אני סבורה כי לכל אחד מאיתנו יש פוטנציאל גיוס והרחבת המשאבים גדול בהרבה ממה שנדמה לנו.

אמרו לך שקשה למצוא עבודה בתחום עריכת הדין בישראל?
אז אמרו!

נרשמים לעדכונים ומקבלים ממני:

  •  חשיפה למשרות מעניינות שלא תמיד מתפרסמות בערוצים הרגילים.
  • טיפים ודגשים שיעזרו לכם להיות אטרקטיביים יותר בראיונות עבודה.
  •  כל מה שצריך לדעת לפני (ובמהלך) פתיחת משרד.

* גם אני שונאת ספאם ותוכן חסר ערך…
לכן אשלח לך ניוזלטר מרוכז ומסודר אחת לתקופה ואשמור מכל משמר את כתובת הדוא"ל שלך!

דילוג לתוכן