איך החוסן משפיע על קבלה לעבודה?

חוסן הוא הקבלה של המציאות החדשה שלך, אפילו שהיא פחות טובה מזו שהייתה לך קודם. אתה יכול להלחם בזה ולא לעשות דבר מלבד לתת זעקה על מה שאיבדת, או לקבל את אותה מציאות חדשה ולנסות להרכיב ממנה משהו טוב.
Facebook
Email
WhatsApp

עד שתומאס אדיסון האגדה, גילה את נורת הליבון, הוא נשכל מדי יום במעבדה שלו והכין אלפי אבות-טיפוס. יתכן כי אם לא היה לאדיסון בכלל חוסן, הוא לא היה מפתח כל כך הרבה.

למרות שהוא נאבק ב"כישלון "לאורך כל חייו, אדיסון מעולם לא ויתר. דווחו שהיו לו כ- עשרת אלפים "כישלונות", כל ה"כישלונות "האלה, פשוט הראו לו איך לא להמציא משהו. החוסן שלו העניק לעולם את ההמצאות המדהימות ביותר של המאה העשרים, לדוגמה, הפטיפון, הטלגרף הקולנוע ועוד.

חוסן הינו היכולת שלנו לעצור ולהתבונן בעצמנו כאשר הדברים לא הולכים בדיוק כמתוכנן. אנשים בעלי חוסן אינם מתבוססים או מתעכבים על כישלונותיהם,  הם נוטים להבין את המצב, ללמוד מטעויות ולהתקדם הלאה.

לפני מספר שבועות כאשר הכנתי את עצמי להרצאה בנושא מוטיבציה הבחנתי במאמר שנכתב על ידי שריל זנדברג  – סמנכ"לית התפעול של פייסבוק העולמי בנושא כיצד להתמודד עם פחד, כשלון ואובדן. מאמר זה בנושא קוביד-19 (וירוס הקורונה)  מסתבר מהווה נספח עדכני לספר "Option B" שנכתב כשביקשה עזרה מאדם גרנט בהתמודדותה עם המוות הפתאומי של בעלה דייב לפני כ- 5 שנים.

עקרונות המחקר מבוססים על טיעוניו של מרטין זליגמן מאבות הפסיכולוגיה החיובית, כי העובדה שאנחנו מסבירים לעצמנו את הכישלונות שלנו הוא דבר עקרוני ביותר. מאחר וזליגמן חוקר בעיקר על  פסיכולוגיה חיובית הוא מדבר במונחים של אופטימיות ופסימיות ולאו דווקא של חוסן, אך האפקט שמקבלים הוא זהה לחלוטין.   

עיקרי המחקר של זליגמן:

1. קביעות – אנשים אופטימיים ובעלי עמידות גבוהה יותר, חווים את השפעת האירועים הרעים בחייהם באופן זמני בלבד.  לדוגמה, אנשים אלו עלולים להתבטא באופן כזה "הבוס שלי לא אהב את העבודה שעשיתי בפרויקט הספציפי הזה" ולא "הבוס שלי מעולם לא אהב את העבודה שלי."

2. חדירות – אנשים לא נותנים לכישלונות או למשברים להשפיע על חייהם. למשל, הם מתבטאים באופן כזה :"אני לא טוב בדבר הספציפי הזה" ולא "אני לא טוב בכלום בחיים."

3. התאמה אישית – אנשים שיש להם חוסן לא מאשימים את עצמם כאשר מתרחשים אירועים רעים. במקום זאת, הם רואים את האחרים, או את הנסיבות, כסיבה. לדוגמה, הם עשויים לומר "לא קיבלתי את התמיכה הדרושה לי כדי לסיים את הפרויקט בהצלחה", ולא "פישלתי עם הפרויקט הזה כי אני לא יכול לבצע את העבודה שלי."

הרואים את העתיד כוורוד, מצליחים להחזיק בעמדה חיובית לעתיד. יש להם בדרך כלל מטרות מבוססות וגם התלהבות ורצון לממש את המטרות האלו גם בתקופות משבר. בנוסף אנשי חוסן בעלי  אמפתיה חמלה, הם לא מבזבזים את הזמן לגבי מה אחרים חושבים עליהם. הם עמידים ללחצים חברתיים ובכלל. דבר נוסף אנשי חוסן לא חושבים שהם קורבנות, הפוקוס שלהם הוא בעיקר על הדרך לייצר אנרגיה כדי לשנות דברים שיש להם שליטה עליהם.

האופן בו אנו רואים מצוקות ולחץ משפיע מאוד על האופן בו אנו מצליחים, וזו אחת הסיבות המשמעותיות ביותר לכך שגמישות מחשבתית היא כל כך חשובה.

אני מאמינה שכדי להתחזק יש להיכשל, אז, אם לא התקבלתם לעבודה או לא קיבלתם זימונים לראיון, מזמינה אתכם לקבל ולהיות מוכנים למצבי כישלון כי זה חלק בלתי נמנע מחיים.  הדרך היחידה להימנע מזה הינו להיות סגור עם קיום צר ודל, לעולם להעיז, לצאת מאזור הנוחות ולקחת סיכונים,  ומעטים מאיתנו רוצים חיים כאלה!

אמרו לך שקשה למצוא עבודה בתחום עריכת הדין בישראל?
אז אמרו!

נרשמים לעדכונים ומקבלים ממני:

  •  חשיפה למשרות מעניינות שלא תמיד מתפרסמות בערוצים הרגילים.
  • טיפים ודגשים שיעזרו לכם להיות אטרקטיביים יותר בראיונות עבודה.
  •  כל מה שצריך לדעת לפני (ובמהלך) פתיחת משרד.

* גם אני שונאת ספאם ותוכן חסר ערך…
לכן אשלח לך ניוזלטר מרוכז ומסודר אחת לתקופה ואשמור מכל משמר את כתובת הדוא"ל שלך!

דילוג לתוכן