מה הקשר בין וירוס הקורונה לתהליך חיפוש העבודה שלך?

חיפוש עבודה הוא דבר לא פשוט, אך בימינו, וירוס הקורונה תורם נדבך נוסף של אי וודאות. מגיפת ה- COVID-19 שיבשה לגמרי את החיים ברחבי העולם והובילה את הממשלות לנקוט בצעדים דרסטיים וחסרי תקדים כדי להשאיר אנשים ועסקים על פני הצף. אם אתם מחפשים עבודה כרגע, אתם בטח תוהים כיצד המגיפה תשפיע על הסיכויים שלכם.
Facebook
Email
WhatsApp

22.3.20

כשחברות  עוברות לעבודה מרחוק בכדי להילחם במגפת נגיף הקורונה ושכמות יוצאי החל"ת הולכת ומתגברת, אתה בוודאי תוהה אם עליך להמשיך לשלוח קורות חיים או להניח שכרגע אין גיוסים. אכן, נכון לחשוב כך, היות והכלכלנים חוזים מיתון במשק, אך דווקא כעת מומלץ להמשיך  בתהליך ולהגיש מועמדות למשרות פתוחות וזאת בכדי לשנות קצת את הגישה שלך בזמנים של אי וודאות.

חשוב לזכור שהמצב הוא זמני , ויגיע לסיומו, היה מוכן לפתיחת משרות שהוקפאו או אינם מפורסמות שוב, גם אם הם היו פתוחים זמן מה. זה לא אומר שהם לא ייפתחו שוב בעוד כמה חודשים, אני עצמי שוקלת להעסיק עובד שיעזור לעסק, אבל מודה שהחלטתי להקפיא את המשרה בשלב זה.

שים לב! הנקודות הבאות יעזרו לך לבצע תהליך מעקב שיסייע בתהליך חיפוש עבודה בימים אלו:

1. שקול האם העיתוי כעת הוא נכון

תחשוב האם אתה יכול להרשות לעצמך להמתין עם חיפוש העבודה כעת כי יתכן שגיוסים בשלב זה מוקפאים. כלומר, אם אתה עדיין מועסק כרגע, חשוב מאוד לשמור על עבודתך ולנסות לראות את הטוב בה. אם אינך מועסק, בשלב זה אולי כדאי להקפיא את הכמיהה למשרת החלומות שלך, ואולי למצוא עבודה זמנית שתעזור לך בטווח הקצר.

בעוד שתעשיות רבות יקבלו מכה חזקה בעקבות המגיפה, יש אחרות שעדיין ממשיכות בשגרה ומגייסות. אם אתה מועסק וזקוק לעצירה, שקול לחפש עבודה במקום בו תוכל למצוא הזדמנויות הגיוניות עבורך – חשיבה פרקטית על משרה שתשלם בעזרתה את דמי השכירות או המשכנתא ושתדאג לאוכל על השולחן בזמן המאתגר זה.

2. תרגיש בנוח אונליין

ההמלצה שלי הינה לחפש קבוצות מקצועיות בפייסבוק ובלינקדאין. שתי הפלטפורמות מציעות מגוון רחב של אפשרויות. הצטרפו לשיחה, פרסמו והגיבו.

חפשו אנשי מקצוע שמבצעים הכנה לראיון אונליין כמן כן צ'אט וסימולציה.. יש לוודא שאתה צופה בזווית של האדם השני ושהוא יכול לצפות בכל הפנים שלך. מפגש וירטאולי הינו מפגש עסקי לכל דבר ועליך להתייחס אליו כאילו המפגש מתבצע פנים אל פנים.

3. שמור על קשר

אולי לאחרונה היה לך ראיון מבטיח והצעת עבודה נראתה באופק, אבל עכשיו החברה עברה לעבודה מרחוק ולא שמעת ממנהל הגיוס. מה עליך לעשות? ההמלצה שלי הינה ליצור קשר עם מנהל הגיוס באמצעות המייל. ספר לו שידוע לך שבזמן הזה הוא מסייע לעובדים שלו להתרגל למערך החדש לדוגמה תוכל לרשום:

"אני מצפה להזדמנות בזמן המתאים כמובן לפי אילוצי הזמן של הארגון"

זה מעביר מסר של אמפתיות לאילוצי הארגון, שאתה יודע שזו תקופה יוצאת דופן ומודה שאלו זמנים מאתגרים במיוחד.

יש להפגין יחס מתחשב ולשאול האם יש דבר שתוכל לסייע. הכוונה הינה להתחבר לאנשים ברמה האישית. במידה ויצרת קשר עם אדם שאיתו היית בקשרים בעבר, תוכל להודות על הזמן שהוקדש לך בתהליך ולשאול האם הארגון זקוק כרגע לעזרה – יתכן כי לך מיומנות ספציפית שמנהל הגיוס זקוק בשלב זה. מומלץ לספר למנהל במה תוכל לתרום ולסייע בזמן זה. זו הזדמנות מצוינת להראות למשרד או לחברה איזה תרומה תהיה להם.

4.אסוף נתונים

משבר קורונה יכול לספק הצצה ייחודית לתרבות הארגונית של החברה. שימו לב כיצד ההנהלה מתמודדת עם מצב חירום זה ומטפלת בעובדיה על ידי המדיה החברתית וצפייה בסיקור תקשורתי כלשהו. לדוגמה, האם החברה מאפשרת לעובדים לעבוד מהבית? האם הם תומכים בעובדים בדרכים יצירתיות אחרות? האם הם פיטרו צוות?

חשוב מאוד לשים להתראות בגוגל לגבי מידע על חברות אלו., בנוסף, כאשר תגיע לראיון במקום הזה, תציין שאתה מבין את הדאגות שיש לחברה וכמו כן מודע לאיומים העומדים בפניהם נוכח המגיפה הזו. אתה תמיד תוכל לציין באיזה דרך תוכל לסייע להם  להשיג את יעדיה אם תתקבל לעבודה.

5. זמן להתבוננות פנימית.

מחפשי עבודה לרוב קופצים על ההזדמנות הראשונה שהם מקבלים ולאור המצב נכנסים לתהליך של חיפוש עבודה בלי לשקול מה הם רוצים לעשות באמת. אני ממליצה לנצל את האטת שוק העבודה לבירור עצמי וקבלת בהירות לגבי היכן אתה רוצה לעבוד.

קח מחשבה לגבי התפקיד שלך חשוב על תפקידים דומים שהכישורים והמיומנויות שלך יכולים לבוא לידי ביטוי.

6. שפר את כישוריך

זה הזמן המושלם לעבוד על שדרוג המיומנויות והכישורים שלך. לכן, ממליצה לנתח תיאורי תפקידים על ידי פירוט כל המיומנויות והניסיון הנדרשים. לאחר מכן יש לשקול, האם יש לך המיומנות הספציפית הנדרשת לתפקיד. יתכן שיש לך את אותם כישורים, אך הם אינם באו לידי ביטוי במהלך השנים. ומאידך, אין לך את המיומנויות הנדרשות לתפקידים שהינך מעוניין. חשוב להשתמש במידע זה כדי לקבוע  מה אתה צריך לחדש במטרה להפוך את עצמך למועמד לעבודה טוב יותר ברגע ששוק העבודה יתחיל לפרוח שוב. מה שבטוח, במהלך האטה כלכלית  ואי וודאות, חשוב להתמקד במה שאתה יכול לשלוט בו – שיפור המיומנויות שלך והפניה לרשת המכרים שלך.

ההמלצה שלי שלהיות מוכן, להכין קרקע יציבה כך שברגע שיסתיים המשבר כבר פתחת דלתות ויצרת מערכת יחסים.

אם אינך בטוח מאיפה להתחיל אתה מוזמן לשוחח איתי שיחה טלפונית ללא עלות.

אמרו לך שקשה למצוא עבודה בתחום עריכת הדין בישראל?
אז אמרו!

נרשמים לעדכונים ומקבלים ממני:

  •  חשיפה למשרות מעניינות שלא תמיד מתפרסמות בערוצים הרגילים.
  • טיפים ודגשים שיעזרו לכם להיות אטרקטיביים יותר בראיונות עבודה.
  •  כל מה שצריך לדעת לפני (ובמהלך) פתיחת משרד.

* גם אני שונאת ספאם ותוכן חסר ערך…
לכן אשלח לך ניוזלטר מרוכז ומסודר אחת לתקופה ואשמור מכל משמר את כתובת הדוא"ל שלך!

דילוג לתוכן