מה מומלץ לכתוב בקורות החיים כאשר אין לך את הניסיון הדרוש למשרה ספציפית

Facebook
Email
WhatsApp

המחברת: עו"ד רוזנה כהן 29.1.2020

יצאת בדיוק מראיון עבודה שלא ממש צלח. הטלפון מצלצל וחבר מודיע לך כי פגש במעלית הבניין של משרדו עמית שסיפר לו כי בדיוק התפנתה במשרדו משרה. זו יכולה להיות בדיוק משרת חלומותייך,  אלו בדיוק התחומים שרצית לעסוק בהם מאז ההתמחות. אך בעודך חושב ומתרגש ממה עתיד להיות אתה נזכר כי אין לך את הנתונים להתקבל אליה. אתה חוזר למציאות ונאלץ להודות לחברך על כך שחשב עליך. רגש התסכול משתלט עליך והמחשבה כי אין לך סיכוי להתקבל למשרה כאשר אין לך  באמת את הניסיון הדרוש הספציפי והמדויק עבורה, האומנם?

ענבל סיימה את התמחותה אצל כבוד הרשמת ברשות לאכיפה והגביה. היא תיארה  זאת כהזדמנות נדירה לצפות מאחורי הקלעים של בתי המשפט. היא הייתה אסירת תודה ונלהבת מהמקום והתחברה באופן מצוין לתרבות הארגונית של משרד ציבורי. במסגרת התפקיד הייתה לה נכונות ללמוד ולהשקיע. היא שיתפה אותי בעניין ונראה כי אכן התמקצעה וצברה ניסיון, היא סיפרה כי במהלך הדיונים שלפה פסיקה ותקדימים מהמותן, וידעה לשים את אצבעה על החיפוש המדויק בספרות המשפטית. ענבל שימשה, ללא ספק יד ימינה של הרשמת בכל דבר ועניין. היא התגברה על הפחד בהתמודדות עם חומר וכתיבה רבה, ולמדה  את התחום על בשרה ובשעות הפנויות שלה.

לאחר כ-4 חודשים של למידה עברה ענבל את הבחינה וקיבלה את הרישיון הנכסף. בתום בירור מעמיק עם עצמה, בחרה ללכת דווקא לתחום הפרטי במטרה ללמוד את העבודה, בטרם תפתח משרד עצמאי משלה. חיפושיה בראשית הדרך לא העלו דבר, בעיקר מכיוון שהיותה בוגרת מוסד אקדמי [במילים עדינות] לא כל כך "אהוד" במשרדי עורכי הדין ולמרות כי ניחנה בסט כישורים ומיומנויות מגוון ועשיר. ענבל דבקה במטרה, היא לא וויתרה אך התהליך היה מתיש והיא שקלה אלטרנטיבות אחרות מחוץ למקצוע והברק בעיניה הוחלף במבט חסר ביטחון ככל שהרבתה לקבל תשובות שליליות פעם לאחר פעם בתום ראיונות עבודה.

אכן, לקח לא מעט זמן, [חצי שנה] אך עם הדרכה הנכונה, הגיעו לבסוף תוצאות משמחות והיא התקבלה למשרד עו"ד קטן באזור המרכז בתחום האזרחי. ענבל הבינה כי כדי להשיג את המטרות שהציבה לעצמה עליה לעשות פשרות ולקבל במאור פנים את ההצעה. מקצוע עריכת הדין הינו מקצוע רווי אפשרויות . לכן בחרה לצאת מאזור הנוחות תקופה, ללמוד ולרכוש ניסיון . קבלתה לתפקיד זה יאפשר לה להיות בתנועה, להיות בעשייה משפטית ומעודכנת. תחום עריכת הדין הוא דינאמי ומאפשר ניידות והצגת מקצועיות ונכונות באופן מדויק כדי שהמעסיק ירגיש שהיא למעשה האדם הנכון.

 אז, מה אתה יכול להוסיף בקורות החיים שלך שיוכל להוות ערך ושיגרום לך להיראות כשיר לזימון ראיון?

מיומנויות רלוונטיות והעברה

בדרך כלל רוב מסמכי קורות החיים מתחילים עם הניסיון התעסוקתי הרלוונטי [או השכלה ואחריה ניסיון רלוונטי אם אתה בעל תואר חדש]. זה הופך למחסום כאשר אין ניסיון רלוונטי לתפקיד. אני ממליצה במקרה זה להתחיל בכישורים הרלוונטיים שלך ביחס לתפקיד שהינך מגיש מועמדות. יש לזכור כי הינך צריך להתאים את קו"ח לאופן התפקיד באמצעות מילות חיפוש הנלקחות מדרישות התפקיד של כל משרה.

יתכן שיש לך מיומנויות הניתנות להעברה מתפקידך הקודם למרות שתחומי ההתמחות שונים ואינם בהכרח קשורים לאופי התפקיד. עקרון נוסף הוא שאולי פיתחת מיומנויות במהלך הלימודים וההתמחות בביצוע פרויקטים אקדמיים שונים.

תמצית

את המיומנויות הללו יש לציין ברובריקה נפרדת בשם 'תמצית' הממוקמת בראשית קורות החיים שלך.

מה ההגדרה והמטרה של תמצית זו?

אנסה להמחיש באמצעות שימוש במטפורה: נניח שאתה רוצה ללכת לסרט בקולנוע.  מה שידוע לך בשלב זה, שמות השחקנים והשם של הסרט, אך כדי לדעת קצת יותר על העלילה, אתה קורא את התמצית של הסרט שהוא כתוב ברזולוציה תמציתית ביותר.

התמצית מיועד לבעלי ניסיון של שנתיים ומעלה, מורכבת למעשה מהצהרה בעלי עוצמתית שמחברת בין הכישורים ובין הניסיון שלך על מנת שהמעסיק הפוטנציאלי יוכל להבחין במהירות על הערך המקצועי שלך.

פרויקטים נוספים

ואם כבר הזכרנו  פרויקטים אקדמיים, חשוב לציין כי מדובר בפעילות נכבדת מאוד וחשובה להוספה בקורות החיים שלך.

הדבר נכון גם לגבי ביצוע פרויקטיםבהם לקחת חלק מחוץ למסגרת הלימודית, כאשר אתה מתעד באופן חד משמעית את העשייה שלך בפרויקט כשווה ערך ורכישת ניסיון .חשוב מאוד לומר כי תעסוקה ללא כוונות רווח היא תעסוקה לכל דבר והיא בהחלט יכולה להיות חלק נכבד בקורות החיים שלך.

לדוגמא: פרויקט בביה"ס, השתתפות בקליניקות המשפטיות, פרויקטים  התנדבותיים אישיים ועוד. מומלץ לכתוב על פרויקטים שונים בדיוק באותה דרך שאתה כותב על ניסיונך התעסוקתי. וזה במטרה לעזור למגייס להבין שגם זו חוויה יקרת ערך ושיש לשקול את מועמדותך לתפקיד.

מכתב נלווה לקו"ח נלהב וספציפי

אוקיי, מבחינה טכנית מכתב זה אינו חלק מקורות החיים שלך, אבל אני סבורה כי צירוף מכתב נלווה בקורות החיים, במיוחד אם אין לך ניסיון  בתחומים הרלוונטיים, זה מאוד חשוב.

מצא דרך לחבר בין התשוקות, ניסיון החיים שלך, האישיות שלך ובין המשרה, המשרד/החברה הספציפית. תנמק את אופן השינוי שיקרה עבורך אם תגויס למקום. אני סבורה כי זה שביל הזהב שיקשר אותך עם המעסיק. מכתב נלווה הינה בהחלט האמצעי לספר למעסיק או לאיש הקשר מטעמו על איך אתה רואה את החיבור בין הצרכים של החברה/ משרד ובין הכישורים והמיומנויות שלך. זכור להיות ספציפי ולציין מדוע הרקע הלא מסורתי שלך עשוי להוות נכס למשרד/ חברה.

לפרוץ בקריירה  בתחום חדש זו עבודה מאתגרת, במיוחד שדרישות התפקיד הינם בדר"כ ניסיון של שנתיים או שלוש. הטריק כדי להתגבר על זה הוא להעצים את אותם פרטים כמו מיומנויות רלוונטיות ופרויקטים מיוחדים הנמצאים בקשר ישיר או עקיף עם דרישות המשרה ועל מנת  לפרוץ את גבולות "כללי קורות החיים".

צרף מכתב נלווה מרתק, ובשילוב של קצת נטוורקינג וגם קצת מזל, תוכל למשוך את תשומת הלב של המעסיק.

רוזנה כהן הינה עורכת דין, בעלת ניסיון של למעלה מ-15 שנים במתן עזרה וסיוע למשפטנים במציאת עבודה. לצפייה באיזה דרכים היא פועלת למען הצלחתך במציאת עבודה וחיבור לארגונים, מוסדות ומשרדים הקלק כאן:  https://bit.ly/38RCltE

אמרו לך שקשה למצוא עבודה בתחום עריכת הדין בישראל?
אז אמרו!

נרשמים לעדכונים ומקבלים ממני:

  •  חשיפה למשרות מעניינות שלא תמיד מתפרסמות בערוצים הרגילים.
  • טיפים ודגשים שיעזרו לכם להיות אטרקטיביים יותר בראיונות עבודה.
  •  כל מה שצריך לדעת לפני (ובמהלך) פתיחת משרד.

* גם אני שונאת ספאם ותוכן חסר ערך…
לכן אשלח לך ניוזלטר מרוכז ומסודר אחת לתקופה ואשמור מכל משמר את כתובת הדוא"ל שלך!

דילוג לתוכן