איך יוצרים כימיה ותחושת קרבה ובסוף גם מגיעים לראיון עבודה⁉

ראיון עבודה
באחד הימים פרסמתי פוסט בפייסבוק שאני מגייסת עו"ד לאחד המשרדים, בין כלל התגובות שקיבלתי חלקן היו מצוינות, ודאגתי לזימון שלהם לראיונות עבודה. אך, חלקן היו תגובות חסרות עניין. במקום מינוף מקצועי ומבט על הזדמנות ושימוש בפלטפורמה כדי "למכור" את עצמם וליצור את הכימיה הנכונה, חלק מהעונים החליטו לעשות בדיוק ההפך.
Facebook
Email
WhatsApp

חשוב לי לומר כי יש מספר רב של דרכים להגיע למשרות לעורכי דין . אך ערוצים לדוגמה, כמגייסים והד-הנטרים, הינם בוודאות אנשי המקצוע שעליכם לשכנע על מנת שהמשרה תהיה שלכם.

אז, אם אתם מעוניינים במשרות עורכי דין אתם בוודאי יודעים שכדי לבלוט בשוק העבודה הרווי מתחרים,

יש להיות מקוריים ויוצאי דופן בזירה. מומלץ להיות מעודכנים בשיטות והאסטרטגיות למיתוג אישי למציאת עבודה, ולהתאימן לשינויים המתרחשים עת לעת.

כאשר מתפרסם פוסט ברשת חברתית יש לראות את המקרה כהזדמנות ולנסות לייצר "רפור" של יצירת כימיה. המטרה שלך הוא להגיע לראיון עבודה, לכן זה המקום לקבל, לפרגן ולהשקיע בכמה של יותר מאמצים שיכירו אותך.

אכן, מאז ומתמיד, כשאתם רוצים לרענן את ארגז הכלים ומיומנויות לחיפוש עבודה שימו לב לאחד הכלים המשמעותיים ביותר ליצירת קרבה, התקשורת בינאישית ורושם הראשוני בפרט.

מחקרים מוכיחים כי לוקח פחות מדקה להביע דעה על אנשים בפגישה ראשונה. ואכן הרושם הראשוני כן קובע. על אותה משקולת עיון במסמך קורות החיים שמטרתו מציאת המשרה הבאה שלכם.

מלמדים אותנו לכתוב קורות חיים פורמליים ולעתים התוכן לא מבדילה את המועמד ממתחריו. אכן תהליך מציאת עבודה הינו חסר נשמה לכאורה. דווקא מהסיבה הזו שאת הסינון הראשוני למשרות אין מבצע אדם עם מחשבות, וכן מערכות "בוט" וכיום גם כלים של עולמות בינה המלאכותית. לפיכך, מומלץ להשקיע בכמה שיותר פירוט על העשייה בתפקידים הרלוונטיים.  המלצה אישית שלי הינה כי בשלב משלוח המסמך קראו אותו באמת, מה עומד מאחורי כל מילה, ומה הערך והיתרון היחסי שמסמך זה יעניק לכם כמועמדים מול דרישות המשרה.

ובמתן תשובות לשאלות בראיון עבודה, כשהפוקוס שלנו נודד מדבר לדבר, אמצעים בלתי מילוליים (שפת הגוף, טון הדיבור) משחקים תפקיד עקרוני ביותר לתקשורת אפקטיבית ורושם ראשוני מנצח. בשבריר שניה אם לא תתאימו את עצמכם במדויק לאדם השני אתם עלולים לאבד את המומנטום לפעולה וליצירת ההזדמנות.

זה לא משנה האם יש לכם את הכישורים הנדרשים או אם אתם עונים במדויק על דרישת התפקיד, אם אכן חשוב לכם להגיע לכמה שיותר ראיונות, מפגשים, והזדמנויות, תשקיעו בנראות שלכם, ובגמישות מחשבתית בשיחה הראשונה עם כל אדם שתפגשו באופן פרונטאלי או בתכתובת המסנגר או בווטסאפ.

קראתי פעם מאמר נחמד שמספר כמה חשוב לאנשים לאהוב אותנו בכל הקשור לעולם העבודה החדש, עוד לפני תארים וכישורים. להיות בן אדם קשוב, אמפתי ומבין הם הפרמטרים הכי חשובים כדי להבין מעבר למה שנאמר ולהתקבל לעבודת החלומות.

יש צורך בהפעלת חושים רבים בו זמנית. אם תדעו לייצר את תוכן המילים של השיחה הראשונה בעל פה או בכתב בדרך הזו ללא ספק תצליחו לשפר משמעותית את הכישורים התקשורתיים שלכם ואפילו להגיע לחיבורים המדויקים לכם.

לסיכום

טיפ נוסף איך להתכונן לראיון עובדה, לתקשר טוב ולהתיז מעט "ניחוח נעים" על ידי כך שתהפכו את השפה שלכם לעניינית, מעניינת, חוקרת ורהוטה👑

הכותבת היא רוזנה כהן, עורכת דין בהכשרתה חיי ונושמת עולם העבודה במשפטים. מלווה עורכי דין לעבודה, נוסף על ניהול של חברת השמה פתרונות קריירה לעורכי דין.

דילוג לתוכן